... eljövendő éveim naplója.

Megint kifőztem valamit!

Ötpercesek: Aligmaradtvalamiatasakalján Tagliatelle

Bár lenne fagyim, nappali, szerda délután.

2016. július 20. - Nemesvölgyi Attila

Kis szünet után (bocsi, de fontos Babkanyitási teendőim akadtak!) ismét vagyok itt is! Mert még mindig sok a közlendőm. Gondolom, most mindenki örül és rettenetesen megkönnyebbült! ;) Amint látható Thiago már publikált egy remek szösszenetet egyik kedvencünkről a Pestsideról. Én bemelegítésként létrehozok egy új kategóriát a blogon, az ötperceseket! Nekem, jó, mert könnyed, laza, gyors műfaj, amivel egyszerűen elhallgattathatom magamban a kellemetlen érzést, ha már megint túl sokáig nem írtam semmit ide. Nektek pedig azért jó, mert csupa egyszerű és gyors receptet, házipraktikát hozok, amivel az elsőre sivárnak látszó hűtő tartalmából is finomat főzhettek.

Itt van az állandó maradék tészták kérdése! Engem rettenetesen bosszant, hogy folyton több féle-fajta tészta van felbontva itthon és az egyik nem elég például két főre a másik sok, de használunk belőle, akkor megint marad a zacsi alján… Ismerős? Itt egy egyszerű étel, amibe én most két „aligmaradtvalamaiatasakalján” szélesmetéltet használtam el. Már az elején marha büszke voltam magamra, hogy egyszerre kettő hetek óta kerülgetett maradékos zacskót is kidobhattam!

file_2016_07_20_17_16_12.jpeg

Alapanyagok két főre

  • 15-20 dkg bármilyen maradék száraztészta (hasonló méretűek legyenek, hogy a főzési idő nagyjából azonos legyen)
  • 15-20 dkg szezonális zöldség (én most a kertben termett sárga cukkinit és koktélparadicsomot használtam)
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • kevés olíva olaj
  • só, citromos durva bors
  • valami kis zöld, mert egy kis zöld mindig kell! (itt madársaláta)
  • tálaláshoz sópehely és jó minőségű olíva olaj

Elkészítés

A tésztát odateszem sós vízben főzni. Közben kevés olívaolajon a zsenge kérgével lefelé fordítva pirítom az apró háromszögekre vágott cukkinit. Sózom, borsozom. Nem párolom hosszasan, szépem barnuljon meg a bőre és kész! Így finom ízletes és mégis ress, szaftos marad, nem kenődik el később az ételben. Rádobom a megroppantott fokhagymagerezdeket, kicsit tovább pirítom együtt, aztán jöhet a nyolcadolt koktélpari kb. fél percre, csak annyira, hogy átmelegedjen és kicsi levet eresszen. A tésztát úgy szűröm le, hogy a főzővízből egy keveset felfogok egy kávéscsészében. A tészta mehet a raguhoz, forrón! hiszen itt a csak másodperceink vannak, különben a friss zöldségek túlkészülnek és az egész egy maszatos cucc lesz. Az egész étel elkészítése valóban max öt perc! Kétszer átforgatom a tésztát a raguval, kicsit öntök rá a tészta főzővízéből, azzal még egyszer átfordítom. Főzőkanál használatát nem javaslom, ne törjük össze az összetevőket! Inkább dobáljuk az ételt a serpenyőben, mint a profik! Mélytányérba tálalok, rendezetlen rendben madársalátával díszítem, minőségi (harsogó zöld ízű) olívaolajjal locsolom, sópelyhekkel megszóróm. Az egésznek nincs több ideje, mint öt perc nálam… Addigra be is faltam!

A bejegyzés trackback címe:

https://kifoztemvalamit.blog.hu/api/trackback/id/tr378903660

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása